user
Lacottage Cafe And Chalet
A119, 31850 Jeram, Perak, Malaysia
Penampilan
Lacottage Cafe And Chalet
Komen
Sh
Ulasan №1

Percutian singkat tp makanan kt sini puas hati..kalau nak datang jangan musim tengkujuh.

sa
Ulasan №2

Apa yang best1. Air sejuk, jernih2. Mudah parking3. Sambal ayam bakar & ikan bakar sedap4. Sambal belacan power5. Gulai daging power 👍👍Yang tak oknya1. Ayam tak berapa masak & ikan siakap bau hanyir.. 🙄 Org terlalu ramai mungkin kalut masak.Cadangan & penambahbaikkan 😅Saya amik pakej rm100 utk 3 org,tp sy mai 4 org, rupanya tak boleh. 😂Kena amik pakej rm150 utk 4-6org, mungkin polisi kedai mkn lepa kot.Takpa lah, dah mai jauh, kita bayaq la.. Tapikan bila saya tengok pelanggan lain yang amik menu rm100, jadi kecewa balik. rm150 taklah beza mana pn,cth kuantiti gulai daging lebih kurang sama ja, ingatkan dpt 2 mangkuk gulai daging 😂. Ayam golek pun 1 ekor gak, pttnga pakej rm150 bg la 2 ekor. Yg beza, jumlah pinggan & nasi 😂

Mo
Ulasan №3

Makan dalam sungai nyaa sedap2 sgt...layanan bos oner ramah.....tempat tdo mmg kena booking awal..walaupon chalet..syokk tdo sejukk..nyaman....bbq bakaq sendiri barang dia sediakan...sarapan pagi...nasi lemk on sdap....kolam mandi ada 2..anak sya jam 7 pagi dah masuk kolam smpai jam 1 petang....air sungai agak deras time nak hujan....time pagi cuaca elok..panas bestt woooo....sejukkkk....sya bagi 10 star...yang mencari ketenamgan dalam bercutibila tanya anak sya dia kata nak datang lagi..nakandi lolam...

In
Ulasan №4

Makanan ok..cume kne tggu giliran tu yg lmbt.. Igt kan dah book awal ni..mkanan dah smpaii laa siap2 bile kite dtg..😁

Mu
Ulasan №5

Nice place for picnic with family..boleh makan² dalam sungai...sambil picnic sambil makan...harga satu pakej rm150 utk 4-6 org makan...agak berbaloi sbb byk sgt makanan utk rm150...but not offering ala carte menu....swimming pools pun ada...tmpt spacious

Ij
Ulasan №6

Tempat menarik utk makan & mandi sungai.. Ada pool utk bdk².. Ayam bakar sedap.. Recommended

Za
Ulasan №7

Sgt berbaloi ke sini. makan, mandi sungai, tdo n repeat 🔂.. Mknan sedap2. Penginapan selesa dgn suasana kampung di tepi sungai.. Paling Best makan dalam sungai. sangat puas hati.

Nu
Ulasan №8

Bagi saya makanan dia so so je. Nampak menarik dan menyelerakan tp rasa biasa je. Tp yg best pakej dia berbaloi kalau datang ramai. Air sungai pon ok jernih cuma tak dalam sgt kalau nak mandi. Tapi boleh je lah nak mandi. Apetah lagi untuk budak2

Pe
Ulasan №9

Siapa Nak rasa makanan ala kampung atas air Terjun perlu singgah di sini.

an
Ulasan №10

Menginap semalaman hari jumaat di chalet, sepatutnya keesokannya lunch ditepian sungai tetapi terpaksa bungkus kerana ada 200 org yg akn dtg pd sabtu, terlalu padat n jd tidak selesa walaupun diberitahu penginap chalet dpt lunch awal.

Ta
Ulasan №11

Maaf yer sebab bagi 3 star... Buatlah menu utk org yg suka terjah je kikikikiki pergi tak dpt makan sebab tak booking dulu... Jauh kot huhuhuhu sedih... Tapi tak pe... Next time insya Allah akan singgah

Mo
Ulasan №12

Kali ke dua ke sini. Tempat menarik. Perlu peningkatan dalam pengurusan. Booking sedikit kelam kabut. Perlu beritahu pelanggan first come first serve basis utk lokasi meja pilihan bukan di tentukan oleh pengurusan.Caj lebih utk makanan jika melebihi 6 orang tapi tak tambah makanan pon, sama kuantiti dengan meja sebelah yg cuma 4 orang. kebersihan pinggan makan, sudu, mangkuk & gelas minom perlu diberi perhatian.Kualiti makanan , ayam panggang mentah di bahagian dalam. Kari daging & nasi daun teratai 👍👍👍.Pelanggan yg datang awal lambat dapat makanan. Rujuk laa pada daftar pelanggan supaya tak sampai 3 kali bertanya baru nak dapat makanan, pelanggan meja sebelah yg dtg lewat dah habis makan & dah tukar pelanggan lain pon baru kami dapat makan.Jumlah pelanggan yg terlalu ramai tanpa kawalan juge bakal mengundang masalah nanti. Harap pihak pengurusan ambil peduli utk kebaikan & kemajuan.

Am
Ulasan №13

Management teruk, kebersihan teruk, customer service fail, nak makan kena booking dulu, nak booking tak reply dah sampai dari jauh suruh datang minggu depan👍🏼, harga menu tak berbaloi. definitely would not recommend 👎🏼

M
Ulasan №14

Okey..makanan sedap..sambal udang sedap..terbaik

Am
Ulasan №15

1. Lokasi ok lah2. Experience memang bermasalah. Tak tahu apa puncanya. Datang tunggu makanan dah 1 jam 30 minit masih tak serve.3. Tidak ada communication tentang status makanan dan buatkan orang tertunggu4. Perlu revamp dalam pengurusan. Kalau tak memang masalah. Makanan pun setakat standard lauk tengahari je5. Kalau rasa nak tunggu. Bawaklah makanan dulu. Kalau tak, bekulah dalam sungai tu

Ab
Ulasan №16

Tempat menarik. Sesuai beriadah bersame keluarga

Am
Ulasan №17

Worst! Management sangat2 teruk kerana tiada pengurusan yang baik. Kami datang 5 keluarga, dan hadir awal pagi untuk dapatkan meja yang kami nak kerana disini memang amalkan “first come, first serve”. But then, kami DIHALAU ke meja lain kerana nak bagi kepada customer yg baru sampai?! DIHALAU itu satu hal, kami DISERANG dan DIMAKI oleh OWNER kedai tersebut kerana mengatakan bahawa kami Tidak bergerak ke tempat yg kami dihalau.Worst experience ever! Maintenance zero! Sungai mula jadi kotor dan bersemak samun. Kawasan kotor penuh dengan lalat.Will never recommend kepada sesiapa.

Ja
Ulasan №18

Even datang awal, kami dihalau untuk benarkan customer lain ambik meja. Kami kene duduk meja lain. Kami ditindas teruk. Mereka ni handle mmg tk organise langsung. Pengurusan fail habis. Family kami punya meja pun pihak pengurusan suruh kosongkan utk bagi customer lain. Mereka masih ambik booking even dh penuh jadi ramai perlu beratur dgn lama dan tk dpt layanan yg baik. Harap lakukanlah perubahan. Jgn ambik profit je tk fikir layanan.

ha
Ulasan №19

Seronoknya makan tengahari dengan meja diletakkan di dalam sungai. Lauk pauk pun sangat menyelerakan!!!

fa
Ulasan №20

Service super slow. Sejam berendam kaki baru nak hidang. Datang kul 12.30 pm, 1.30 pm baru dpt makanan

MF
Ulasan №21

Makan sambil main air

Sy
Ulasan №22

Portion yang banyak..woww..😅

Nb
Ulasan №23

Tempat menarik, makan sedap berbaloi.. Mkn,berendam,makan,berendam hahha

My
Ulasan №24

Makan sambil cuci kerata dan renew roadtax insuran

Mo
Ulasan №25

Makanan sedap tempat bersih

Mo
Ulasan №26

Makan dalam air (sungai)..memang layan tambah² cuaca panas, syahdu dapat rendam kaki sambil nikmati hidangan lauk kampung yang padu.

Hu
Ulasan №27

Tempat ini sangat bagus.makan di sungai..makanan juga sangat enak..kari batang pisang adalah hidangan terbaik yang saya makan di sini. tetapi, jangan datang ke sini semasa hari hujan jika anda tidak mahu basah di dalam & luar .itu pengalaman yang cukup menakutkan..serius, cuba kari batang pisang🤤

NO
Ulasan №28

Airnya bagus, tidak terlalu sejuk dan airnya jernih. Dianjurkan untuk kumpulan makan dan celupkan kaki anda di sungai kerana meja keluli disediakan. Boleh melakukan aktiviti air sederhana dan celupkan diri ke dalam air selepas berkelah. Sesuai untuk keluarga dengan anak kecil kerana airnya tidak dalam. Kolam renang kecil juga disediakan berhampiran chalet. Boleh preorder menu untuk makan sebelum menempah chalet atau tempat makan tetapi harganya agak mahal. Untuk mengelakkan kesesakan dengan pelanggan lain dan lebih selesa, lebih baik datang pada hari bekerja.

Ku
Ulasan №29

Tempat yang bagus untuk bersantai di sungai sambil makan. Tetapi tempat ini ditutup lebih awal dan lebih baik anda membuat tempahan terlebih dahulu. Selalunya penuh walaupun terdapat lebih 70 meja.

Ra
Ulasan №30

Cuti menari.. makan pun puas hati..

Ji
Ulasan №31

Persekitaran yang bagus..bersih..Nikmati hari bersama keluarga.. tempat yang bagus untuk datangMakanan pun sedap.. rasa masakan kampung

Pr
Ulasan №32

Makanan tempatan yang lazat dan persekitaran yang menakjubkan..

Ru
Ulasan №33

Harus membatasi jumlah pelanggan untuk memastikan keselesaan kepada mereka. Kemudahan asas yang tidak mencukupi seperti tandas, ruang ganti malah ruang solat.Pengurusannya tidak profesional, askinh pelanggan / tetamu untuk menukar meja walaupun mereka datang lebih awal dan sudah memesan meja.Meja harus dilabelkan seperti yang telah dipesan lebih awal supaya pelanggan tidak perlu bertengkar di antara mereka untuk mendapatkan tempat yang diinginkan.Penyelenggaraan yang buruk, lalat sudah selesai.Meja itu seharusnya diwartakan kepada pelanggan sepanjang hari seperti yang dipersetujui tetapi ia diberikan kepada pelanggan lain setelah jam makan tengah hari. Bermakna mereka adalah 2 kumpulan pelanggan yang menggunakan jadual yang sama tanpa memberitahu pelanggan pertama.Perkhidmatan yang buruk!

iz
Ulasan №34

Makanan enak ... tetapi juga ketika hujan ... ketika air lebat maka meja hampir tenggelam ... perkhidmatannya baik ...

Na
Ulasan №35

Pertama kali di sana, kami berjalan seperti pada hari kerja, menjelang waktu makan tengah hari meja sudah mulai penuh. Makanan dihidangkan dengan cepat, dan rasanya enak. Walaupun setiap set MYR150 untuk 6pax, itu baik-baik saja.Semua hebat semasa lawatan pertama kami. Sangat mengesyorkannya selepas lawatan itu.Kali kedua kami ke sana adalah pada hujung minggu Tahun Baru jadi kami menempah 2 meja sekitar 2 minggu sebelumnya. Pergi ke sana pada waktu pagi sekitar jam 10 pagi, jumlah meja adalah dua kali ganda berbanding kali terakhir kami berada di sana, dan mereka memberitahu bahawa 1 meja kami berada di tepi sungai dan meja lain berada di darat. Baik, TETAPI berlawanan dengan intuitif, SEMUA meja di sungai bersebelahan disusun dalam 2x2, jadi kami berisiko berkongsi jarak dekat dengan orang lain pada masa-masa yang penuh cobid ini, tidak ada masalah. Tidak mahu menimbulkan keributan, kami akan terus menikmati masa kami.Menjelang waktu makan tengah hari, gerombolan orang mula tiba dan sudah mula berkemas. Mendengar banyak pelanggan lain yang mengeluh kerana tidak memesan meja di tepi sungai kerana ia adalah tempat duduk percuma (yang lain tidak ada otak). Oleh kerana orang lain juga duduk di salah satu meja 2x2 (seperti kita), kumpulan yang lebih besar harus berpisah dan duduk di meja yang berasingan.Setelah semua bunyi itu, dengan makan tengah hari, makanan mula dihantar ke meja. Kami duduk dekat dengan dapur, dan disajikan hampir terakhir (walaupun kami menempah dan tiba lebih awal). Mula-mula mereka menghantar sesuatu yang tidak kami pesan, kami hanya melihat makanan kerana kami tidak memesannya dan mereka hanya mengambilnya semula setelah beberapa minit menyatakan bahawa itu adalah kesalahan dari pihak mereka. Apabila makanan kami benar-benar tiba, pinggan, cawan, sudu MINYAK! Jelas bahawa mereka tidak mencuci pinggan dengan betul kerana kita harus menggunakan kira-kira 2-3 tisu basah untuk mengelap semuanya.Dan kerana ia sesak, sungai juga semakin berminyak dari tingginya orang yang mencuci tangan di sungai, bayangkan duduk di sungai, dengan sisa makanan dan minyak mengapung di sekitar anda kerana sungai tidak dapat mengalir dengan cukup cepat.Setelah makan, ternyata semua pembaziran makanan, seluruh ayam dibuang, hanya sebahagian kecil dimakan dari kebanyakan meja. Mereka harus menukar menu mereka dan menyediakan satu set makanan yang fleksibel. Membazir.DAN, dari pagi hingga petang, tidak ada orang lain yang duduk di meja di sebelah kami! Mengapa kita mesti berpisah dengan kumpulan kita ?!Saya suka menyokong perniagaan tempatan, namun setelah pengalaman menjijikkan itu, saya tidak akan mengesyorkan restoran ini lagi. Jelas mereka tidak mempunyai kemahiran pengurusan, layanan pelanggan yang kasar, dan tidak mempunyai kebersihan. Hanya seorang lelaki yang bertuah dengan sebidang tanah di tepi sungai yang mengeluarkan keuntungan sebanyak yang mereka dapat.

Ez
Ulasan №36

Makanan kampung yang bagus dengan suasana yang berbeza. Airnya sejuk. Tempat yang bagus untuk memenuhi keperluan keluarga anda di sini.

Er
Ulasan №37

Bagus. Makanan kampung yang sedap di tepi sungai. Jangkakan perkhidmatan / pengurusan rata-rata kerana dijalankan oleh penduduk tempatan yang tinggal di sana.

Ab
Ulasan №38

Terbaik

Ha
Ulasan №39

Makanan dan persekitaran yang bagus ..

Ah
Ulasan №40

Tempat yang sangat bagus. Semua makanan sedap dan sedap. Pemilik yang ramah dan tempat yang bersih. Akan datang lagi

Az
Ulasan №41

Bersahabat dengan tempat yang baik dengan keluarga untuk bersantai

sa
Ulasan №42

Tempat yang sejuk .... 👍

Fi
Ulasan №43

Terbaik

te
Ulasan №44

Lebih baik buat tempahan ..

pl
Ulasan №45

Sejuk

ai
Ulasan №46

Tempat santai

Mh
Ulasan №47

Makan tengah hari di sungai ...

Maklumat
100 Gambar
47 Komen
4 Penarafan
  • Alamat:A119, 31850 Jeram, Perak, Malaysia
  • Telefon:+60 13-496 6014
Kategori
  • Kafe
Organisasi yang serupa
  • Warung SelangorJalan Merbau, Kampung Bukit Cherakah, 45800 Jeram, Selangor, Malaysia